Ritva ihmetteli milloinka olen kiinnostunut niin kukkien hoidasta ja väitin että minulla on kai aina ollut aika "vihreät sormet". Vähän todistuksia siitä.

Min syster Ritva var fundersam när jag hade blivit så intresserad av växter? Jag påstod att jag alltid har haft lite "gröna fingrar". Lite bevis på det.

 

976593.jpg

Tässä on kuva Atsaleasta jonka ostin viime marraskuussa ja nyt se on alkanut kukkimaan uudestaan. Vasta yksi kukka on auennut tähän mennessä mutta lisää on tulossa.

Vieressä on Cyklami jonka ostin vuosi sitten lokakuussa (kaksi kappaletta) ja ne alkoivat kukkimaan uudestaan suurin piirtein kuukausi sitten.

Här har vi en bild på en Atzalea som jag köpte förra november och som har börjat blomma igen. Det är bara en blomma, än så länge, som har slagit ut men det kommer fler.

Bredvid finns en Cyklamen som jag köpte cirka ett år sedan (två stycken) och de har börjat blomma om cirka en månad sedan.