395899.jpg

Muuttolinnuista - Om flyttfåglar

Kirjoittelen tässä vähän Lassen kertomia kevätuutisia linnuista jotka ovat saapuneet. Keskiviikkona Lasse kuuli kottaraisen laulelevan pihapuussa ja näki myös sen kun nosti katseensa ylös. Töyhtöhyyppä on myös kotiutunut Vikbolandiin joskaan ei Bylingstad:niin, ne eivät viihdy täällä. Leivosen on myös Lasse nähnyt. Niin ja sitten myös villi-hanhen. Hänen on niin paljon helpompi huomata lintujen muuttoa koska hän tuntee suurimman osan meidän linnuistamme laulusta. Minäkin sentään tunnen harakan ja variksen.

Päivittelen tätä kevään edistymistä koko ajan kun uutta tulee. Siihen että teen näin vaikuttaa paljon Jaakko veljen kiinnostus asiasta. Niin Lunta meillä ei nyt ole lainkaan jäljellä. Ruohokenttä alkaa vihetämään vai liekö sammalta...

Jag skriver här lite om Lasses observationer på vårens frammarsch med tanke på våra flyttfåglar. I onsdags hörde Lasse en stare sjunga på kastanjeträden på gården och när han lyfte plicken, såg även den. Åven toffsvippa, lärkan och vild gås har kommit. Lasse har så mycket lättare att upptäcka fåglarna då han känner de flesta av sina läten. Jag känner igen i alla fall kråkan och skatan.

Jag kommer att uppdatera vårens frammarch löpande. Det gör jag mycket för att min bror Jaakko är intresserad av det. Ja-a, vi har förstås ingen snö kvar och gräsmattan börjar grönska, eller om det inte är mossa....

Luonnosta - Om naturen

20070310

440292.jpg

Tänään ulkotoimia tehdessäni huomasin että sirenien silmut ovat jo aivan vihreitä. Tässä kuva niistä. Toivottavasti näkyy.

Idag när jag var ute och jobbade såg jag att syrenernas knoppar var redan gröna. Tog en bild på dem, hoppas det syns.

20070304

430329.jpg

Tämän kuvan otin tänään kotiin töistä tullessani. Tosi lumipisarat kukkivat jo viikonloppuna mutta ei tullut otettua kuvaa silloin.

Den här bilden tog jag när jag kom hem idag från arbetet. Snödropparna blommade redan i veckoslutet men det blev inte av att fotografera då.

Virpi