Ajattelin laittaa pienet kesätervehdykset ennen kuin lähdemme tuntureille rakentamaan. Laitan hiukan kuvia juhannuksesta  ja sitten minun paradisistani. Kun tulemme tuntureilta elokuun alussa niin suurin osa kukoistuksesta on varmasti kuihtunut ja ajattelin jakaa kauneuden kaikkien sivuilla vierailevien kanssa.

Jag tänkte skicka en liten sommarhälsning innan vi beger oss till fjällen för att bygga. Jag lägger i lite bilder om middsommar och sen om min paradis. När vi kommer hem från fjällen i början av augusti så är säkert flesta av blommorna redan visnat så jag tänkte dela med mig blomsterprakten med alla som besöker vår sida.

692424.jpg

Tässä sitten minun ruotsinsuomalainen ystävättäreni ja minä. Olen pukemassa häntä sariin jonka hän on saanut seuralaiseltaan. Itse en vielä oikein ole juhannuskunnossa. Minun pukeutimiseeni saatte selityksen alempana. Vene oli puhdas ja valmis vastaanottamaan vieraat.

Här har vi då min finlandssvensk väninna och jag. Jag håller på och viker sari, som hon har fått av sin särbo, runt henne. Jag själv däremot är inte riktigt klädd för midsommarlunchen än. För min klädsel får Ni förklarningen senare. Båten var ren och fin för att ta emot gästerna.

692348.jpg

Tässä olemme kokoontuneet lounaspöydän ympärille. Näyttää siltä että herrat kohottavat snapsia.

Här har vi satt kring lunchbordet. Det ser nästan ut som att herrarna höjer snapps.

692356.jpg

Saimme veneen vesille viikkoa ennen juhannusta ja tarkoituksemme oli viettää juhannus veneellä ystäviemme kanssa mutta ilmat olivat kuten tavallista vähemmän suotuisat veneilyyn. Toisena juhannuspäivänä olimme sitten kuitenkin merellä. Olimme näyttämässä venettä eräälle kolleegalleni joka käyttää venettä koko kesän meidän ollessa tuntureilla. Ilma oli aiva loistava. Tuuli sopivasti ja aurinko paistoi.

Vi fick båten i sjön en vecka före middsommar och meningen var att vi skulle fira middsommar på båten med vår vänner men vädret var som det brukar på middsommar, inte så seglats vänligt. På söndagen var vi ändå ute med en av mina kollegor. Hennes familj tar över båten så länge vi är på fjällen. Vi hade fantastiskt väder och vinden var perfekt.

692376.jpg

Kukkia aitan seinällä.

Blommor på bodväggen.

692392.jpg

Yrttimaa täydessä kukoistuksessaan.

Örttagården i full prakt.

692399.jpg

Ruusut eteläpuolella olivat auenneet tänä aamuna.

Rosorna på södrasidan hade slagit upp i morse.

692401.jpg

Lintulampi kukkineen.

Fågelbad med sina växter.

692403.jpg

Sitten vielä lisää kukkia.

Och sen lite mer blommor.

692405.jpg

Me olemme kovin kiinnostuneita luonnosta. Lasse löysi tämän ötökän lautoja latoessaan. Sen kroppa on noin 6 cm pitkä ja hiukan mehiläisen näkinen.

Vi är så väldigt intresserade om naturen. Den här lilla krypen hittade Lasse när han staplade sina bredor. Kroppen är cirka 6 cm lång och den liknar en geting.

692406.jpg

Tässä yrttimaa lähikuvassa. Taustalla ruusupensas jonka olen saanut edellisiltä kolleegoiltani lopettaessani Nävekvarnin koulussa.

Här har vi örtagården i närbild. I bakgrunden en rosenbuske som jag har fått när jag slutade i Nävekvarnsskolan.

692412.jpg

Tällainen näköala kun katsoo ulko-ovelta ulos.

Så ser det ut när man titta ut från yttedörren.

693954.jpg

Ensimmäinen ruusu lähikuvassa vesipisarat terälehdillään.

Den första rosen i närbild med regndroppar på kronbladen.